KVALITETS- OCH MILJÖSYSTEM
ACM bildades i slutet av september 2007 och startade sin affärsverksamhet 1 december 2007. Det nya bolaget har tecknat ett flerårigt distributionsavtal med Imerys och i samband med detta anställt den personal som ansvarade för dessa affärer hos tidigare distributören.
ACM sköter arbetet på liknande sätt som hos den tidigare distributören. Vi har samma affärssystem och datamiljö och personalen är densamma. Dessutom kommer logistiken att skötas på oförändrat sätt, det vill säga samma lagerställen och transportörer används. Efter samtal med en konsult har vi beslutat att inte certifiera oss för tillfället. Däremot fortsätter vi följa arbetet och avvikelser noteras, följs upp och avslutas som tidigare. ACM samarbetar med och representerar välkända leverantörer som har kvalitetssystem. Det innebär att produktion sker enligt certifierade processer. Beroende på vilka produkter ni använder så bifogar vi kopior på respektive leverantörs dokument nedan.
Ni är givetvis också alltid välkomna till vårt kontor för att på plats kunna följa hur era order processas. Kontakta oss i god tid så vi kan planera besöket på bästa sätt.
Detta innebär att ACM:
- sänder ut certifikat för respektive leverantör
- arbetar med väl inarbetade processer
- anser att kvalitet är viktigt och strävar efter ständiga förbättringar